Finn

Side Kick






READ THIS FOR ME :)
God speaks in the silence of the heart. Listening is the beginning of the prayer. So, don't you ever give up. When you feel down and your world is crumbling, remember that you still have God above. Always remember and ask to HIM because HE listens to every prayers you made.
Advertisement
Airplanes cut through the clouds like angels can fly :)

Check out my stuff ;)

Vas happenin' !
Hello and Welcome my 4 Muggle[s]
I have shared what I like and I feel since June 2011 ;)
Chat with Finn :)



♦ URL blog wajib ada , not email
♦ Harsh words & Anon not allowed
IP anda dikesan !

Credits


This skin is made by : Mrs AF

All rights reserved ® Finn 2011 - 2016


Kenangan di UK dulu ;)


16 June 2013 8:48 pm 2 Directioner(s)


Vas happening guys ! Update lagi malam ni . Tentang kisah aku masa kat UK dulu . 

I just can't forget the moment when I'm at United Kingdom a few years ago . Masa tu aku baru berumur 16 tahun . Sekarang dah masuk 19 ;) Dan masa tu jugak One Direction tengah meningkat naik atau boleh dikatakan memang famous masa tu . Actually famous sampai sekarang dah ;)


Bagi budak perempuan sebesar aku ni yang berumur 16 tahun , bagi orang kat UK dah matang gila-II . Maksud aku diorang sangatlah bebas sampaikan parents tak marah pun diorang nak buat apa-II . Keluar sampai lewat malam baru balik , clubbing and macam-macam lagi lah . Tapi parents aku lain . Diorang terlalu over-protective sampaikan aku fade up .

Masa tu aku belajar baru gred berapa kan . Masa umur 17 aku balik Malaysia . Kadang-II cemburu jugak bila tengok kawan-II yang bebas . Sedangkan aku ? Balik sekolah mesti balik terus kat rumah . Tak leh ke mana-II tanpa mom and dad . Sedih ?? Sedih tu ada laa jugak kan tapi nak buat macam mana . Dah memang nasib aku . Lagipun aku bukan orang asal UK . Kiteorang just tinggal kat situ dalam masa 5 tahun sebab dad bukak cawangan syarikat dia yang baru kat UK . Aku terpaksa ikut although aku tak rela .

Suatu hari , mom and dad cakap dia ada urusan kat luar negeri dalam sehari macam tu ah . Dia tak boleh bawak aku sebab aku masa tu hari last exam . Adik perempuan aku je yang diorang bawak . Sementara aku , diorang suruh tumpang rumah jiran . Anak jiran aku tu nama dia Sara . Sara Danielle Morgan . Cantik nama dia tapi ya lah . Dia kan Kristian , aku pulak Islam .

Hari tu , aku pergi sekolah sebab nak exam . Then , aku bawak dress untuk ditukar lepas habis waktu sekolah . Hari tu jugak aku bercadang nak pergi jalan-II dengan Sara . Selama ni , bukan mom and dad bagi pun kan aku keluar rumah lepas waktu sekolah . Lepas habis exam , aku dengan Sara terus tukar baju and jalan-II ke bandar . Masa tu Sara yang drive .

Aku masa tu teringan nak makan kat Nandos sebab korang tahulah kan . Aku kan minat Niall . Rujuk ENTRI NI . Sampai aje kan Nandos , tengok ramai gila orang . Biar betul . Haish ! Macam mana ni ?? Aku tanya kat Sara . Aku perhati keliling restoran , then ada satu aje tempat kosong . Tapi depan tempat kosong tu ada seorang lelaki yang bertopi dan bermisai . Kebetulan masa tu aku lapar sangat-II sebab tak sempat breakfast pagi tadi . Sara aje yang sempat . Aku cakap kat Sara yang aku kempunan sangat nak makan . *talked in English .

Sara pun cakap yang dia boleh pergi shopping complex dulu sementara tunggu aku makan . Ok deal ! Aku masuk dalam Nandos tu and Sara pergi mall . Dengan laju aku masuk dalam Nandos . Ye laa . Manalah tau kot-II ada orang dah duduk tempat kosong tadi . Sampai aje depan lelaki tu , huhhh .. Nasib takde orang duduk lagi .

Aku duduk . Then , aku panggil waiter and order . Simple je menu aku masa tu . Aku pun tak sedap duduk sebab aku rasa lelaki yang kat depan aku tu tengah pandang aku dari bawah topi dia sebab masa tu dia tengah tunduk . Aku tengok pinggan dia pun kosong . Dalam hati , mesti dia dah habis makan ni . Tinggal minuman je lagi yang tak habis .

Lepas makanan yang aku order sampai , aku makan la . Tengah aku makan , lelaki tu mendongak . Dia angkat kepala dia and aku terkejut gilaa ! Dalam hati , eh .. Macam kenal je dia ni . Aku geleng jugak lah kepala aku . Out of the blue , dia bukak misai yang dia pakai . Aku lagi lah terkejut ! Berdebar gilaa masa tuh . Rupanya dia pakai misai palsu . Topi pulak dia tak bukak . Peliknya :(

Aku tilik betul-II muka orang tuh and then dalam hati aku jerit lagi ,

'Niall !!!'

'Oh no ! Its that Niall ? Niall Horan ? What was he do here ?'

Then aku cakap kat lelaki tu : Are you Niall ? Niall Horan ?

Lepas tu lelaki tu angguk and ketawa . Ya Allah ! Sebiji macam Niall . Betullah ! Dia ni Niall ! Makanan depan mata aku tak layan dah . Aku asyik tengok dia aje . Dia pun tak kesah . He just smiles all the time . 

"I'm so lucky to sit in front of One Direction's member . And that is you Niall..." Aku cakap macam tu . Aku ingat lagi macam mana aku tergagap-gagap nak cakap dengan dia . Dia pun merendah diri lah .. Nasib camera canon aku ada dalam beg sekolah sekali dengan buku nota . Aku suruh dia tanda tangan kat buku nota tu and kasi kata-II semangat untuk aku ;)

Gambar pulak tiba-II aku dapat idea untuk bawak dia keluar dari Nandos and ambik gambar kat tempat lain . Dengan rela hati pulak Niall setujuuuu !!! Tak dapat dibayangkan perasaan aku masa tuh . Bercampur baur sekali . Aduhh . Hebatnya penanganmu Niall . Aku text Sara yang aku nak balik rumah sendiri although aku tak tahu nak balik dengan apa .

Mungkin excited sangat kut sebab dapat jumpa Niall . Aku ajak Niall pergi kat scenery yang cantik , bukak topi dia and bergambar puas-II . Banyak gilaa gambar aku dengan dia .


Yang paling aku suka bila dia senyum and gelak . Lucu ! Semua detik tu aku rakamkan dengan ambik gambar dia . Tiba masa dia nak balik , aku mintak tolong dia hantarkan aku . Dengan rela hati lagi dia sudi . Gembiranyaaaaaaaaaa aku masa tuh !

Tapi hari ni , bila aku berusia 19 tahun , kenangan tu takkan luput diingatan aku . Niall tetap berada di lipatan kenangan hidup aku . 

Kesian korang kan . Mesti baca dengan teruja kan ? Actually tu kisah berangan aku aje . Hehehe . Sorry . Gud nite . Bye !

                           



  • Thank you for visiting -Finn :) x
  • Blogger suha said...

    nice gile cara berangan tu :P

     
    Blogger Finn said...

    Hehehe :) Memang teruk kan sy ni .. wheheee >,<

     

    Post a Comment

    Thanks for sharing your opinion ! :)